Címkék

2012. november 9., péntek

Erdős Olga - Nhebek


(لا توجد نتائج بحث عن)


A karaván, amelyhez nem is olyan régen csatlakoztam, lassan vánszorog a sivatagban. Az egész az Életre emlékeztet. Ott is, akár itt minden olyan viszonylagos: az idő, a mozdulatok.
Ha visszagondolok, még egy éve sincs, hogy a datolyaligetek árnyékában csodáltam szemed színét, most mégis a távoli múltba veszik a mosolyod.
Egy év telt el, és én megjártam egymás után a Paradicsomot és a Kétségek Birodalmát.
Nem kellene rád gondolnom, de megteszem. Ahogy a sólymot sem tudom elzavarni, úgy száll vissza mindig az emléked. Csak rád nem tehettem selyemzsinórt, és nem zárhattalak aranykalitkába.
Utamra bocsátottál, én pedig engedelmeskedtem.
Beálltam a sorba, nem nézve semerre. Mögöttem homokviharod, előttem oázisod délibábja.
Tudom, egyik sem valóság, csupán a lépteim nyomát elfedő sárga por és a kínzó napsütés igaz. És tudom, a holnap is eljön – nélküled.


Bárcsak elmerném dobni a kulacsot! Mert víz nem olthatja szomjam.
Bárcsak ne fáznék a csillagfényes éjszakában! Mert nincs tűz, ami meleget adna.
Bárcsak tudnám, hogy te is őrzöd még azt az örökké bimbózó rózsát két tenyered közé rejtve! Mert én a szívemben hordom, mint akkor, úgy most is.

Lemegy a Nap, a menet is megpihen.
Az ezüstösen ragyogó teleholdra nézek, majd a parazsakra, és egy kicsit szorosabbra húzom magamon a köpenyem.
Aztán kiiszom az utolsó kortyot a kulacsból és a tűzbe dobom. Nézem, ahogy belekapnak a lángok. Az orrom tele van a száraz bőr és a fa égő szagával.
Hajnalban a karaván ismét útra kész. Senki nem hív, hát maradok.
Belemarkolok a homokba és nézem, ahogy kifolyik az ujjaim közül. Épp úgy, ahogy te siklottál ki a kezemből, könnyű fátyolként.
Dél körül lehet, érzem az arcomon – fáj a napsugarak érintése, de hanyatt fekve tűröm. Alattam puha, sárgás föveny. Lágy takaró, ha feltámad a szél. Felettem a Kék. Becsukom a szemem, a rózsára gondolok, a valóság egyetlen bíbor virágára és rád.
Senki nem zavarhatja meg többé ezt a végtelen együttlétet. Sem az alattomosan közelítő skorpió, sem a körülöttem vijjogó keselyűk…

2 megjegyzés:

  1. Nagyon kínos módja az öngyilkosságnak. Megér ennyit az a szerelemnek nevezett délibáb? Biztosan vannak olyan időszakok, amikor hisszük, hogy igen. Ezek a legszívfacsaróbb történetek, mint pl Rómeó és Júlia, Tristan és Isolda. Mit jelent a cím?

    VálaszTörlés
  2. Azt hiszem arabul, hogy "szeretlek". Egyébként nem ér meg ennyit a délibáb, de hiszem, hogy voltak/vannak/lesznek olyan romantikus őrültek, akik mindent feláldoznak egy érzésért, még az életüket is.

    VálaszTörlés